Gastblog

Welkom!

Leuk dat je gastblogger wilt worden voor BrandPit.

Je hebt mensen die een heerlijke pen hebben. Zo eentje waar je in meegezogen wordt. Waarbij je niet eens het gevoel hebt dat je leest, maar beleeft. Heerlijk. Die mensen die schrijven om te delen. Niet alleen hun kennis, ook hun visie en kijk op de zaak. Die mensen die bieden wij graag een podium.

Nu is het podium van BrandPit er eentje die draait om digital. Alles wat daaraan gelieerd is, krijgt een plekje. Of het nou gaat om je eigen ervaring binnen een e-commerce team. Je inhoudelijke kennis op mobile retentie. Je passie voor service design of je nieuwe dashboard waarmee je jouw kijk op data binnen jouw organisatie deelt….alles mag. En laten we eerlijk zijn, bijna alles heeft tegenwoordig met “digital” een link dus moeilijk kan dat deel niet zijn;-).

Om de schrijver een helpende hand te bieden hebben we een aantal richtlijnen voor onze gastblogs opgesteld. Het kan zo zijn dat deze richtlijnen in de loop der tijd veranderen (ok wij gaan met de tijd mee en doen meer ervaring op) We zullen die aanpassingen niet elke keer breed uit communiceren, dus hou deze blog zelf ook in de gaten.

Content  

Google is your best friend, maar wel eentje met een eigen wil en karakter. Laten we daar rekening mee houden.

Zo zien wij graag content die die 100% origineel is en die nooit ergens anders is gepubliceerd. Daarmee zeggen we dus dat plagiaat niet is toegestaan. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je teksten van anderen overneemt, ter versterking van je eigen verhaal. Dat is ook prima, maar citeer de bron er dan bij.

Het werkt ook andersom: Wanneer je je blogpost naar ons hebt gestuurd, kan je het hetzelfde artikel niet meer ergens anders online publiceren. Google houdt niet van duplicated content en dat is iets waar wij graag rekening mee houden.

Omdat wij gespecialiseerd zijn in digital, bieden wij ook het netwerk van digital professionals aan. Zij smullen van content die gaat over hun eigen vakgebied. Schrijf daarom over onderwerpen die binnen het digitale domein vallen (Digital en Online Marketing, Design, Agile en Data Analytics etc).

Om mensen echt te kunnen vangen, is een aansprekende titel en een sterke conclusie onontbeerlijk. Werk met tussenkoppen, zodat “de scanner” ook geprikkeld wordt.

En het klinkt wat streng, maar hopelijk kan je je voorstellen dat een link naar een directe concurrent, of meerdere links naar een eigen platform niet wenselijk zijn. Laat wel helder zijn dat je eigen naam luid en duidelijk vermeld wordt! We willen je dan ook vragen om een foto van jou als auteur en je volledige naam mee te sturen. Op die manier kunnen we je luid en duidelijk bij het artikel vermelden. Ere wie ere toekomt!

Mocht het zo zijn dat jouw blog in onze ogen aanpassingen nodig heeft, dan zullen we je hierover informeren en suggesties doen, zodat we de blog alsnog kunnen publiceren. Ook als wij de inhoud niet vinden passen bij ons podium, laten we je dit uiteraard weten. Helaas moeten we hier ook een heel naar zinnetje met wet- en regelgeving taal toevoegen: “BrandPit behoudt het recht om publicatie te weigeren of blog content te verwijderen.” Zo, verder met leuke zaken…

Plaatjes

Het oog wil ook wat en daarom vragen we je om één plaatje toe te voegen met afmetingen: 397 X 299. Met dit plaatje versterk je je blog en zoek er dan ook een uit die slaat op de inhoud of context van je blogpost.

Check voor de zekerheid de aanwezigheid van auteursrechten. Plaatjes waar auteursrechten op berusten mogen wij alleen gebruiken als er toestemming is van de maker. Datzelfde principe geldt voor plaatjes met mensen erop. Zorg ervoor dat je toestemming hebt van de betreffende personen om deze te gebruiken.

Een ander idee is om een gehele blog samen te vatten in een infographic of  andere visuale creatie. De lezer smult van aansprekende en efficiënte manieren van kennis deling.

Specificaties

  • Blog posts moeten tenminste 600 woorden bevatten. Wij houden van blog posts van 750 – 1500 woorden.
  • Gebruik headers, subheaders, bold font en bullets.
  • Links mogen alleen worden gebruikt om het begrip van de inhoud te ondersteunen in je artikel. Dus niet voor eigen reclame of voor het genereren van website verkeer.
  • Links kunnen de rel = “nofollow” tag bevatten in overeenstemming met de richtlijnen van Google.
  • Gebruik minstens 2 -3 voorbeelden om de inhoud van je blogposts te staven.

Wat het ook wordt, stuur ons je plaatje als een bijlage en wij doen de rest!

Publicatie

Zodra jouw blog live staat op ons platform sturen wij je de link door. Daarnaast zorgt BrandPit ervoor dat de blogpost wordt aangejaagd via onze social media kanalen.  Met onze nieuwsbrief bereiken wij duizenden digital professionals. Indien er een mogelijkheid is, zullen wij ook dit kanaal inzetten om jouw blog extra onder de aandacht te brengen.

Al die aandacht zal geheid ook reacties oproepen. Reageer daar op en blijf ten alle tijden professioneel. Er zullen altijd reacties tussen zitten waar je niets mee kan, laat die dan links liggen. Het gros is echter oprecht geïnteresseerd en waardeert jouw feedback en interactie met hen ontzettend.

Lets go! 

Wij kunnen niet wachten om met jou samen te werken en hopen jouw  blogpost via info@brandpit.nl te ontvangen. We horen graag van je!

"/>
Danne de Vries06-41275811
niets gevonden Alle vacatures

Drop cv

Laat je cv bij ons achter, dan nemen wij contact met jou op zodra we een passende vacature binnenkrijgen.

Drop cv

Deel dit artikel

Mis niets

Blijf op de hoogte van onze nieuwe vacatures en online trending topics.

Schrijf je in

Geen passende vacature?

Neem dan contact op.

Contact