Benchmark Digital Salarissen 2018

Onderstaand tref je een overzicht van de verschillen in salarissen binnen digital. De gegevens zijn opgedeeld naar jaren werkervaring en specialisme. Deze resultaten hebben we vergeleken met de resultaten van voorgaande jaren. Doe er je voordeel mee!

Deze salarissen zijn “vanaf” op jaarbasis in Euro’s (x1000) en gebaseerd op een fulltime dienstverband.

Deze cijfers zijn getoetst in de periode april 2017 – april 2018 door middel van onderzoek onder het netwerk en de salarissen van de geplaatste kandidaten van BrandPit

* Onder een specialisme binnen E-commerce verstaan we Conversie, CRM, Data, Webanalyse, Web Development
** Onder een specialisme binnen Online Marketing verstaan we Affiliate, Online Display, E-mail, SEA, SEO, Online Campagne Management

Algemene signaleringen:

  • Het meest opvallende inzicht is dat we zien dat er het afgelopen jaar, meer dan in voorgaande jaren, een financiële stap is gemaakt bij de huidige werkgever. In de voorgaande jaren werd er voornamelijk een financiële stap gemaakt bij een switch van werkgever.
  • De verschillen in salaris worden net als voorgaande jaren groter vanaf 3-5 jaar ervaring en zijn het grootst in de categorie meer dan 8 jaar werkervaring. Hier gaat niet zozeer meer om het aantal jaren werkervaring, maar hoe inhoudelijk zwaar een rol is en of er sprake is van team aansturing.
  • Mensen waren ten opzichte van vorig jaar meer tevreden over hun salaris. Dit jaar was het een 7,2. Afgelopen jaar kwam dit uit op een 6,5.
  • Wij zien een stijging in de mate waarop men het salaris als belangrijk ziet ten opzichte van de voorgaande jaren. Vorig jaar was dat een 7. Dit jaar steeg het naar een 8.
  • De hoogte van het salaris blijft afhankelijk van aantal jaren werkervaring, wel of geen specialisme en wel of geen management rol. Bredere rollen op het gebied van online marketing en e-commerce betalen in de regel iets meer dan specialistische rollen (vanaf 5 jaar werkervaring) en management posities betalen beter dan niet direct leidinggevende posities.
  • Net als voorgaande jaren zien wij dat het bonus component vanaf 3-5 jaar een rol gaat spelen. Vanaf 5-8 wordt een bonus component nog belangrijker. Persoonlijke, team of organisatie performance en sales zijn hierbij de belangrijkste KPI’s.
  • We hebben dit jaar extra vragen toegewijd aan secundaire arbeidsvoorwaarden. Mensen hebben aangeven dit belangrijk te vinden (4 op een schaal van 5). Er is hierin vooral behoefte aan flexibiliteit in werktijden en/of locatie en opleidingsmogelijkheden.
"/>
Stella Mulder06-14810346

Product Owner E-commerce. Diverse Regio’s.

Ben jij als Product Owner op zoek naar een nieuwe uitdaging en herken je jezelf in onderstaand profiel? Wij komen graag in contact met de…

Bekijk deze vacature
Alle vacatures

Drop cv

Laat je cv bij ons achter, dan nemen wij contact met jou op zodra we een passende vacature binnenkrijgen.

Drop cv

Deel dit artikel

Mis niets

Blijf op de hoogte van onze nieuwe vacatures en online trending topics.

Schrijf je in